Wednesday 2 September 2009

Superhealede E.coli

20 masterstudenter satt på laben og lurte på hva som gikk galt. De hadde fulgt protokollen til punkt og prikke, men likevel dukket det ikke opp en eneste koloni på agarplatene. Transformeringen var ikke vellykket, noe må ha vært galt med deres kompetente E.coli - celler, men hva? Uken etter fant de svaret i den meget prestisjetunge studentavisen Universitas. Hva de trenger er en egen vitenskapelig ansatt healer. Her har vi svart på hvitt at mennesker, sopp, bakterier, planter og dyr blir mentalt påvirket av healing. Er det rett og slett mulig at bakteriene var psykisk syke? Samme uke prøvde de med kommersielle superkompetente E.coli. Studentene hadde ikke fått opplyst hva som var gjort med bakteriene for å gjøre dem så supre, men transformasjonen gikk som smurt. Jeg har mine mistanker.

2 comments:

  1. Saft suse! Hadde jeg bare visst dette for noen dager siden, kunne jeg ha inkludert det som feilkilde i labrapporten:
    We had no colonies, and had to use a backup plate. Possible reasons for this: Most likely, the bacteria were depressed, and did not feel like taking up the plasmids that we introduced into the mixture. As a consequence they were killed when transferred to the ampicillin containing medium. An important question to address, is whether or not these bacteria were aware of this fate or not. If so, we might have discovered a strain of suicidal E. coli. This phenomenon should be studied in detail using methods such as homeotherapy, mineral therapy, healing and acupuncture.

    Jeg vet ihvertfall hva JEG skal skrive masteroppgave om - E. coli healing vil revolusjonere vitenskapen!

    ReplyDelete
  2. Si ifra hvis du trenger en partner i forskningen din, jeg har erfaring på feltet. Akkurat nå fikk jeg en pære til å lyse kun ved hjelp av kraften fra hendene mine.

    ReplyDelete